Test träningsappar

Idag startade jag tre olika träningsappar när jag tog en promenad under eftermiddagen. Tyvärr tycker jag Runkeeper strular mer och mer så jag har laddat ner Endomondo och CardioTrainer också. Ikväll strulade tyvärr Runkeeper också men det är ändå intressant att se skillnaden. Jag kunde inte starta alla på samma sekund men jag tryckte igång de med ett par sekunders mellanrum. 

Runkeeper bröts efter 2.14 km och slutade på 20.32 minuter. Fler som har problem med Runkeeper?

Endomondo mätte 4.13 km och 46.46 minuter. 

Cardiotrainer mätte 4.52 km och 52.57 minuter

Alla apparna är inställda på automatisk pausning vid stillastående och visst stannade jag några gånger på vägen för att hoppa över hinder eller för att titta på något. Gick i ett naturreservat så fick ta mig över någon stengärdsgård, flytta mig undan för några kor och stannade och beundrade en bäck. 

Men visst är det fascinerande att apparna ändå diffar på cirka 400 meter och sex minuter? Förmodligen beror det på att Endomondo pausar lättare. Jag märkte några gånger på trång skogsstig att Endomondo tyckte jag stod still när jag egentligen promenerade (och försökte undvika nässlor). 

Kommentera

