Nominera mera – #blogg100

Känner du någon under 35 år som förtjänar lite extra uppmärksamhet för sitt goda ledarskap? Du har nu tre timmar på dig att nominera en eller flera fantastiska människor på www.ungtledarskap.se.

Idag fick jag ett mail “Du har i dagarna blivit nominerad till stipendiet Kompassrosen, Konungens Stiftelse Ungt Ledarskap.” Kul! Första gången jag blev nominerad minns jag att jag stod i personalmatsalen på Ikea Malmö när jag fick ett samtal från Slottet. Bara en sån sak, det är inte varje dag man får ett samtal från Slottet! Känner du en ung ledare som förtjänar lite extra uppmärksamhet, ett samtal från Slottet eller en chans att vinna ett stipendium på 250 000 kronor? Nominera mera!

Jag har naturligtvis också nominerat någon. En person som visat både mod, omtanke och handlingskraft och som jag är otroligt glad att få jobba med. På samma vis som nomineringen betyder mycket för mig hoppas jag att jag också kan sprida den glädjen. Jag upprepar, nominera mera!

Kommentera

