En femtedel avklarat, har ni slut på idéer för #blogg100 än?

För min del har #blogg100 gått långt över förväntan. Mitt största problem nu är att jag en dag kommer missa/glömma att skicka ut ett blogginlägg. Jag kommer vakna mitt i natten kallsvettig och tänka “Oh no”! 

Än har jag inte suttit med skrivkramp 23.55. Jag har kontinuerligt haft cirka fem utkast sparade. Det har inte varit helt färdiga blogginlägg men så pass klara att de lätt går att avsluta och så har jag haft en del utkast med bara rena idéer. Efterhand växte listan med idéer och jag skrev en lista. Såhär en femtedel in i #blogg100 vill jag gärna dela listan med  er. För inte ska ni väl ge upp? Och inte behöver ni skriva blogginlägg med texten “jag vet inte vad jag ska skriva men…”. Kom gärna med fler idéer i kommentarsfältet eller på Twitter så hjälps vi åt att fylla på listan!

  • Reflektera över trending topics på twitter
  • Beskriv vad du åt till miffag
  • Vad ser du framemot 2013?
  • Träningstips
  • Ditt bästa recept
  • Husdjur
  • Roliga saker barn gör
  • Berätta vad ditt hjärta klappar extra för
  • Vilka utmaningar finns i ditt liv?
  • Mål – sätt upp mål för nästa vecka, månad, år. Följ upp!
  • Hur effektiviserar du din vardag?
  • Youtubeklipp
  • Inredningsinspiration
  • Minnen från jobbintervju/er
  • Jobb – vad gör du?
  • Favoritbild
  • Restips – bästa semesterminne?
  • Tankar kring #blogg100
  • Utkast för ämnen du kan skriva om framöver (!)
  • Släktminnen
  • Önskelista
  • Pinsamt minne
  • Vilken är din favorit-TED-video?
  • Kom nu med fler idéer!
Kommentera

