Dessa ologiska system – #blogg100

Jag slås ofta av förvåning för hur oanvändarvänliga system er. Idag och igår försöker jag boka en resa via Resias affärsportal. Igår möttes jag av: 

Vilket i sig är lite märkligt, men den verkar ha hittat hem igen idag. Välkommen tillbaka.

Jag vill, som vanligt, boka en resa till Stockholm, från Lund. Men däremot vill jag att hemresan istället ska landa i Hörby. På fredagen åker jag direkt från jobbet men på söndag kväll vill jag hem. Då möts jag av:

Det är alltså inte möjligt att lägga till ytterligare en tågbokning innan jag genomfört första bokningen. En flygbokning går däremot utmärkt att lägga tilll… vilket inte känns helt logiskt. I Scouterna gillar vi dessutom miljövänliga transportsätt bättre. 

Istället får jag alltså köpa en ditresa och sedan hålla tummarna för att hemresan finns kvar när jag sedan kan genomföra en andra bokning. 

För er som tycker dessa frågor är intressanta så rekommenderas boken Jävla skitsystem!

Kommentera

