Att jobba i offentlig sektor

Jag har sedan jag påbörjade mina universitetsstudier trott att jag skulle jobba inom privat sektor. Läser man en master i marknadsföring och varumärken och en civilekonomutbildning med inriktning mot marknadsföring är det ett ganska logiskt antagande. På ett bananskal snubblade jag in i den kommunala världen och tiden har gått snabbt.

Tiden går snabbt när man har roligt. Utmaningarna är många och ibland känns det som att jag bankar mitt huvud i en vägg i väntan på att väggen (eller huvudet ska gå sönder) men allt som oftast är jobbvardagen fantastisk. Genom att utmana, ifrågasätta och jobba benhårt så bidrar jag och mina kollegor till en större nytta och ett bättre samhälle. Det händer också otroligt häftiga saker inom offentlig sektor nu. Data öppnas, medborgare involveras, gamla föreställningar utmanas och jag lovar att nya idéer föds redan imorgon igen. Jag säger därför som Joakim Jardenberg om du får chansen så hoppa på tåget!

2014-02-26_2227

Kika också gärna på kampanjen Sveriges viktigaste jobb från Sveriges kommuner och landsting för en inblick i mångfalden och för fler infallsvinklar på hur det är att jobba i offentlig sektor.

Kommentera

