Företag och organisationer som upptäckt Pokémon Go

Det finns mängder med möjligheter för företag  och organisationer att dra till sig folk och kunder med hjälp av Pokémon Go. Läs gärna mitt tidigare inlägg 9 sätt för ditt företag att dra nytta av Pokémon Go. Detta inlägg är en fortsättning på det inlägget och här tänkte jag visa på lite organisationer som tänkt till och dragit nytta av hajpen kring Pokémon Go.

Crêperiet i Lund

Crêperiet bjuder på 10%  rabatt vid sin foodtruck som brukar stå vid stationen. Tjejen som stod där när jag passerade sa att de säljer bra.

13711541_10153569448200957_1318488119_o

Karlstads kommun

I mitt förra inlägg funderade jag också kring hur offentlig sektor kan nyttja det. Ett exempel är ju att sprida kännedom om offentlig konst.

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fkarlstadskommun%2Fposts%2F1342014349146748%3A0&width=500

Mariakyrkan i Växjö

Svenska kyrkan är duktiga på sociala medier och även enskilda församlingar syns ofta i mina flöden trots att jag varken är aktiv i kyrkliga sammanhang eller har så mycket troende vänner.

Mariakyrkan i Växjö bjuder in

Nicolaikyrkan i Örebro

Nicolaikyrkan i Örebro välkomnar Pokémonspelare med laddning och fika.

Örnsbergs scoutkår

Det finns ett Pokéstop på scoutstugan i Rotundan. Örnsbergs scoutkår välkomnar.

Kommentera

